الگوی ساختاری رابطه‌ی جو مدرسه و خودکارآمدی جمعی با خودکارآمدی شخصی معلمان مدارس ابتدایی

حسنعلی ویس کرمی؛ عزت اله قدم پور؛ محمد رضا متقی نیا

دوره 23، شماره 1 ، تیر 1395، ، صفحه 95-114

https://doi.org/10.22055/psy.2016.12359

چکیده
  پژوهشحاضر با هدف تدوین مدل خودکارآمدی شخصی معلم از روی متغیرهای اجتماعی جو مدرسه وخودکارآمدی جمعی معلمان انجام شد. در این پژوهش، 255 معلم از مدارس ابتداییشهرستان بجستان، به روش نمونه­گیری چند مرحله­ای انتخاب شدند. ابزارهای مورداستفاده در این پژوهش، مقیاس احساس کارآمدی معلمان (فرم کوتاه)، شاخص جو مدرسه ومقیاس باور کارآمدی جمعی ...  بیشتر